مجتبی کرمانی در گفتوگو با خبرنگار اخبارکوهپایه اظهار کرد: در دورانی زندگی می کنیم که حتی سوپر مارکت ها هم داری صفحات شخصی در اینترنت هستند با این حال شهرداری کوهپایه فاقد سایت فعال و در برگیرنده ارائه خدمات آنلاین به شهروندان است.
عضو نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه خدمات اینترنتی بر روی بستر فضای مجازی باعث سرعت و دقت و عملکرد بهتر است، متاسفانه در شهرداری کوهپایه و برخی شهرداریهای دیگر این موضوع مشاهده نمیشود
وی افزود: نبود سایت برای شهرداری، باعث عدم دسترسی عمومی به اطلاعاتی نظیر قوانین محلی، برنامهها، بودجه، پروژههای در حال اجرا و اطلاعیهها میشود و ممکن است موجب نارضایتی شهروندان و ایجاد شکاف ارتباطی میان مردم و مدیریت شهری شود.
*عدم ارائه خدمات آنلاین
کرمانی خاطرنشان کرد: شهروندان نمیتوانند خدمات شهرداری مانند پرداخت عوارض، ثبت شکایات یا درخواستها را به صورت آنلاین انجام دهند، که باعث هدر رفتن زمان و افزایش هزینههای مراجعه حضوری میشود.
مجتبی کرمانی با اشاره به اینکه سایت شهرداری می تواند در زمینه گردشگری نیز نقش آفرینی کند، بیان کرد: نبود یک پلتفرم آنلاین، به ویژه در زمینه معرفی شهرستان کوهپایه، ممکن است باعث کاهش علاقه گردشگران، سرمایهگذاران یا افراد تازه وارد برای آشنایی با ظرفیتهای منطقه شود.
*عدم استفاده از فرصتهای دیجیتال
عضو نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان گفت: خدمات آنلاین میتوانند بهرهوری را افزایش دهند، اما نبود آنها نشاندهنده غفلت از تکنولوژی است که برای بسیاری از مردم در دنیای امروز غیرقابل قبول است.
کرمانی گفت: طراحی یک وبسایت ساده و قابل توسعه برای شهرداری با اولویت شفافیت اطلاعات و ارائه خدمات پرکاربرد بسیار اهمیت دارد و می تواند باعث ایجاد کانال ارتباطی آنلاین بین شهرداری و شهروندان شود.
مجتبی کرمانی خاطرنشان کرد: اولین تجربه دیجیتالسازی شهرداری میتواند با تمرکز بر خدماتی باشد که بیشترین نیاز را پوشش دهد و این کار تأثیر مثبتی بر میزان رضایتمندی شهروندان خواهد داشت.
وی گفت: امروز باید تلاش شود تا با ارائه خدمات غیر حضوری، رضایت شهروندان بیش از گذشته باشد.
انتهای پیام/ج ی
- نویسنده : ریحانه علی خانی کوپائی