لزوم ارائه خدمات آنلاین در سایت شهرداری کوهپایه
لزوم ارائه خدمات آنلاین در سایت شهرداری کوهپایه
عضو نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان گفت: نبود یک پلتفرم آنلاین، به ویژه در زمینه معرفی شهرستان کوهپایه، ممکن است باعث کاهش علاقه گردشگران، سرمایه‌گذاران یا افراد تازه‌ وارد برای آشنایی با ظرفیت‌های منطقه شود.

مجتبی کرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبارکوهپایه اظهار کرد: در دورانی زندگی می کنیم که حتی سوپر مارکت ها هم داری صفحات شخصی در اینترنت هستند با این حال شهرداری کوهپایه فاقد سایت فعال و در برگیرنده ارائه خدمات آنلاین به شهروندان است.
عضو نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه خدمات اینترنتی بر روی بستر فضای مجازی باعث سرعت و دقت و عملکرد بهتر است، متاسفانه در شهرداری کوهپایه و برخی شهرداری‌های دیگر این موضوع مشاهده نمی‌شود
وی افزود: نبود سایت برای شهرداری، باعث عدم دسترسی عمومی به اطلاعاتی نظیر قوانین محلی، برنامه‌ها، بودجه، پروژه‌های در حال اجرا و اطلاعیه‌ها می‌شود و ممکن است موجب نارضایتی شهروندان و ایجاد شکاف ارتباطی میان مردم و مدیریت شهری شود.
*عدم ارائه خدمات آنلاین
کرمانی خاطرنشان کرد: شهروندان نمی‌توانند خدمات شهرداری مانند پرداخت عوارض، ثبت شکایات یا درخواست‌ها را به صورت آنلاین انجام دهند، که باعث هدر رفتن زمان و افزایش هزینه‌های مراجعه حضوری می‌شود.
مجتبی کرمانی با اشاره به اینکه سایت شهرداری می تواند در زمینه گردشگری نیز نقش آفرینی کند، بیان کرد:  نبود یک پلتفرم آنلاین، به ویژه در زمینه معرفی شهرستان کوهپایه، ممکن است باعث کاهش علاقه گردشگران، سرمایه‌گذاران یا افراد تازه‌ وارد برای آشنایی با ظرفیت‌های منطقه شود.
*عدم استفاده از فرصت‌های دیجیتال
عضو نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان گفت: خدمات آنلاین می‌توانند بهره‌وری را افزایش دهند، اما نبود آن‌ها نشان‌دهنده غفلت از تکنولوژی است که برای بسیاری از مردم در دنیای امروز غیرقابل قبول است.
کرمانی گفت: طراحی یک وب‌سایت ساده و قابل توسعه برای شهرداری با اولویت شفافیت اطلاعات و ارائه خدمات پرکاربرد بسیار اهمیت دارد و می تواند باعث ایجاد کانال ارتباطی آنلاین بین شهرداری و شهروندان شود.
مجتبی کرمانی خاطرنشان کرد: اولین تجربه دیجیتال‌سازی شهرداری می‌تواند با تمرکز بر خدماتی باشد که بیشترین نیاز را پوشش دهد و این کار تأثیر مثبتی بر میزان رضایتمندی شهروندان خواهد داشت.
وی گفت: امروز باید تلاش شود تا با ارائه خدمات غیر حضوری، رضایت شهروندان بیش از گذشته باشد.
انتهای پیام/ج ی