کیفیت بالای ظروف میناکاری‌ام، رمز موفقیتم شد
کیفیت بالای ظروف میناکاری‌ام، رمز موفقیتم شد
هنرمند قلمزن گفت: در کنار قاب های قلمزنی، ظروف میناکاری که خواهرم تهیه کرده بود را به نمایشگاه بردم و در ساعاتی که زمان بازدید از غرفه ها در نمایشگاه نبود، در سطح شهر به بازاریابی مشغول شدم خوشبختانه بازخورد خوب بود که دلیلش کیفیت بالای قاب ها و نقاشی ظروف میناکاری به حساب می آمد.

علی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبارکوهپایه اظهار کرد: چندین سال در کارگاه قاب سازی در حوزه هنر قلمزنی مشغول به کار بودم و برای استادکار، کار می کردم قبل از شروع فعالیتم در کارگاه تولید قاب قلمزنی، میناکاری را نیز فراگرفته بودم و خودم در منزل به کمک خواهرم ظروف مینا نقاشی کرده و به دوستان، اقوام و در شبکه‌های مجازی به فروش می رساندیم.
هنرمند قلمزن شرق اصفهان بیان کرد: پس از شروع فعالیتم در کارگاه تولید قاب، دیگر وقت نمی کردم کمک خواهرم میناکاری انجام دهم و به همین جهت دو خانم که میناکاری بلد بودند را درکنار خواهرم بکار گرفتم و تولید ظروف میناکاری را به خواهرم سپردم اما همچنان تهیه ظروف مس و لعاب خام و آورد و برد ظروف برای کوره کاری با خودم بود.
احمدی عنوان کرد: در حوزه فروش میناکاری به دیگران نیز خودم کم و بیش دخیل بودم اما به گونه ای بود که نمی توانستم هر زمان می خواهم، برای انجام امورات خودم وقت بگذارم چرا که در کارگاه تولید قاب نیز، علاوه بر تولید قاب قلمزنی، خط فروش قاب های کارگاه نیز به من سپرده شده بود که کار وقت گیر و بامسئولیتی به حساب می آمد و کار فروش میناکاری را برایم کمی سخت کرده بود.
وی افزود: به پیشنهاد استادکارم، در یک نمایشگاه در شهر زنجان شرکت کرده و قاب ها را بصورت امانی از وی به نمایشگاه بردم، قرار بر این بود که هر تعداد از قاب ها که توانستم بفروشم را با کارگاه حساب کنم و باقی قاب ها را بازگردانم، این کار برای من یک امتیاز بزرگ به حساب آمد چرا که توانستم مستقیما با خریداران قاب ارتباط گرفته و شخصاً مشتری جذب کنم.
علی احمدی اضافه کرد: در کنار قاب های قلمزنی، ظروف میناکاری که خواهرم تهیه کرده بود را به نمایشگاه بردم و در ساعاتی که زمان بازدید از غرفه ها در نمایشگاه نبود، در سطح شهر به بازاریابی مشغول شدم خوشبختانه بازخورد خوب بود که دلیلش کیفیت بالای قاب ها و نقاشی ظروف میناکاری به حساب می آمد.
هنرمند قلمزن اذعان کرد: پس از پایان نمایشگاه، از استادکارم خواستم این روش را در نمایشگاه های دیگر شهرها ادامه داده و مشتری های عمده جذب کنم و استادکارم پذیرفت، بنابراین پس از نمایشگاه زنجان، بدون معطلی به نمایشگاه تهران رفتم و حتی بعد از اتمام زمان نمایشگاه، دو روز دیگر در تهران ماندم و بازاریابی کردم که در تهران نیز بازخورد خوب بود و چند مشتری عمده جذب کردم.
احمدی گفت: با این روش، علاوه بر فروش قاب های صاحبکارم، صنایع دستی میناکاری خود و خواهرم را نیز به فروش می رساندم، با اینکه پس از چندسال کار در نمایشگاه ها می توانستم کارگاه قلمزنی زده و مستقل شروع به تولید قاب کنم اما هیچگاه اینکار را نکردم چرا که استادکارم بود که باعث شد من در این راه قرار گرفته و شروع به فروش قاب ها کنم.
وی متذکر شد: شاید اگر آن روز استادم به من پیشنهاد نمی داد قاب ها را به نمایشگاه ببرم، اکنون اینجا نبودم اما از اینکه پیشنهاد خوبش را پذیرفتم بسیار خوشحالم، اگر من نیز کارگاه می‌زدم شاید هیچگاه وقت نمی کردم برای بازاریابی و فروش نمایشگاهی وقت بگذارم چرا که کارگاه را نمی توان تعطیل کرد اما با این کار علاوه بر بیشتر کردن تولید کارگاه استادم، خودم نیز بدون درگیر کردن سرمایه و دغدغه های موجود در کارگاه داری، در حال کسب درآمد هستم.
احمدی با اشاره به تورم و تاثیرات آن در صنایع دستی گفت: شرایطی که بازار دارد بر کسی پوشیده نیست و امیدوارم با تصمیماتی که گرفته می‌شود شرایط بازار بهتر شود
انتهای پیام/ج ی