سرلشکر سلامی: وعده صادق۲ کوچکترین مقیاسِ توان نظامی ما بود
سرلشکر سلامی: وعده صادق۲ کوچکترین مقیاسِ توان نظامی ما بود
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: به اسرائیل و مقاماتش هشدار می‌دهیم وعده صادق ۲ تنها یک هشدار و اخطار بود، کوچکترین مقیاس عملی بود که می‌توانیم انجام دهیم.

به گزارش اخبارکوهپایه، سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صبح امروز پنج‌شنبه درمراسم تشییع پیکر سرلشکر پاسدار حاج عباس نیل‌فروشان در میدان بزرگمهر اصفهان اظهار داشت: باز هم افتخار و فضیلت دیگری بر صفحات فضائل اصفهان و این شهر آسمانی که پر از ستاره‌های پر فروغ شهیدان است اضافه شد.

وی افزود: این یک سند زیبا، محکم و مطمئن برای مردم است که هر چند یکبار؛ یک سردار بزرگ و یک فرد مقتدر از سرزمین‌های دوردست بلاد اسلامی برای دفاع از اسلام، امنیت، حرمت و کرامت مسلمانان در دفاع از نوامیس مسلمین به شهادت می‌رسد و در این میدان همانند نگینی درخشان در حلقه انگشتری مهر مردمان وفادار و فداکار مردم اصفهان قرار می‌گیرد و تا عرش الهی بدرقه می‌شود تا در کنار سایر شهیدان متعال زنده روزی‌خوار شود.

سلامی گفت: خاطره شهادت سردار سید محمد حجازی و حاج علی زاهدی را در این شهر به یاد داریم، آن‌ها هم از لبنان آمده بودند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز بر دستان خود شهیدی سرافراز، سربلند وفادار، فداکار، جاودان و بلندآوازه در افلاک را تشییع می‌کنیم، گفت: سردار نیلفروشان تربیت شده مکتب اهل بیت(ع) و پرورش یافته در دامن پدر و مادری نیکو سرشت و مومن به انقلاب اسلام و ولایت بود، سال‌های سال با او زندگی کردم فقط بخش کوچکی از شخصیت او را ‌شناختم.

وی گفت: او از ۱۵ سالگی از زمانی که به سن تکلیف رسید در میدان جهاد حاضر شد و لباس جهاد بر تن کرد و تا ۶ مهرماه در آن حادثه استثنایی اسلام در کنار سیدالشهدای مقاومت به آسمان پر کشید یک لحظه از میدان جهاد دور نماند.

سردار سلامی بیان کرد: سردار شهید نیلفروشان شخصیت رفیعی داشت خود را در عمل مخلصانه برای خداوند مخفی کرده بود، خاصیت شهیدان بزرگ همین گونه است، شهرت گریزاند از اینکه نامشان پر آوازه شود اجتناب می‌کنند و برای خداوند شمشیر می‌زنند زرهشان پشت ندارد و هرگز از میدان بر نمی‌گردند مگر با جسم خونین، سال‌ها قبل معاون عملیات محمدرضا زاهدی بود و با مجاهدان آن بلاد آشنا بود، چشم در چشم دشمن دوخته بود و دشمن را به خوبی می‌شناخت.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهارداشت: شهید نیلفروشان اندیشمندی بود که دامنه اندیشه او فراتر از موضوعات نظامی بود، شناخت خوبی از تحولات جهان داشت و آنقدر به بلوغ فکری رسیده بود که با مجاهدت معاونت فرمانده سپاه پاسداران را بر عهده داشت.

وی افزود: او صاحب ابتکار عمل و خلاق بود، ذهن جوشان و تجربه وسیعی در دفاع مقدس، مناطق امنیتی، لبنان و سوریه و نخبه داشت، در کنار این ویژگی ها متقی، متواضع مهربان و آرام بود، سنجیده، دقیق و حساب شده سخن می‌گفت و نظراتش قابل توجه بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: وقتی فرماندهی سپاه لبنان به او واگذار شد در یک جلسه به او گفتیم باید پرچم شهید زاهدی را بر دوش بگیری و شاهکار جهاد را بر عهده بگیری، بدون تغییر در سیما آن را پذیرفت و گفت این آخرین مسوولیت من در سپاه است و هر بار خداحافظی می‌کرد می‌گفت احتمال بازگشت وجود ندارد.

سردار سلامی بیان کرد: در آخرین وداع می‌گفت من دیگر باز نمی‌گردم و فکر می‌کردیم تمایلات درونی‌اش را بیان می‌کند، فکر نمی‌کردیم به این سرعت خدا را ملاقات کند.

وی یادآور شد: او همه درجات نیکی را پشت سر گذاشت و سند افتخاری برای امت اسلام شد، او تا لحظه شهادت نا آشنا بود پس از شهادت نامش وسعت جهانی یافت و مردم عراق، لبنان و سوریه و ایران برای او به خیابان آمدند، اشک ریختند و بدرقه کردند و وفاداری خود را با راه او بیان کردند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این تصور دشمنان اسلام است که فکر می‌کنند با شهادت مردان بزرگ‌ نهضت‌ تمام می‌شود آن‌ها باید از رشادت‌ها درس بگیرند وقتی امام زمان(عج) در زمین برای احیای دین اسلام در میدان نابرابر شربت شهادت ننوشند روح شهادت در نسل‌ها جریان یافت.

سردار سلامی گفت: وقتی به ظاهر سردار سلیمانی را از ما گرفتند مقاومت مستحکم‌تر و زنده‌تر شد تا مسلمانان راه را ادامه دهند، اسلام با جهاد و شهادت پیروز می‌شود.

وی گفت: راه سعادت مسلمانان از مسیر جهاد می‌گذرد راهی جز ایستادن و یورش بردن بر قلب دشمن برای رهایی از شر طاغوت‌های عالم وجود ندارد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: آن‌ها فکر کردند مشعل جهاد در لبنان، سوریه، فلسطین با شهدای سردار زاهدی خاموش می‌شود این اوهام باطل دشمنان را به اشتباه در محاسباتش می‌اندازد.

وی اظهار کرد: وقتی زاهدی شهید شد نیلفروشان به میدان امد، پرچم را برافراخت و شجاعانه، مصمم و مستحکم با قلب مطمئن به میدان آمد، وقتی با او صحبت می‌کردیم، استحکام آرامش عزم اراده شجاعت در کلام او آشکار بود.

سردار سلامی ابراز کرد: معلوم بود رفته تا فتح مبینی رقم بزند، بازهم دشمنان دچار اشتباه بزرگی در محاسبتاشان شدند، وقتی شهید نیلفروشان را شهید کردند تصور کردند حزب‌الله تمام شده و راه برای آنان هموار شده است، تا وعده صادق ۲ پیش آمد و نمایش شکوهمندی از اقتدار یک ملت بزرگ که هنرش ثبت حماسه‌های بی‌نظیر و از پای ننشستن است رقم خورد.

وی گفت: اسرائیل و مقامات را هشدار می‌دهیم وعده صادق ۲ تنها یک هشدار و اخطار بود، کوچکترین مقیاس عملی بود که می‌توانیم انجام دهیم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: ما وعده صادق را انجام دادیم تا محاسبات شما را بر هم بزنیم و بگوییم وقتی به منافع ما و اشخاص ما حمله کنید شما را می‌زنیم اگر حاکمیت ما نقض شود شما را مورد هدف قرار می‌دهیم بر سپر موشکی خود تکیه نکنید، ما از آن عبور می‌کنیم؛ میخواستیم در عمل به شما اثبات کنیم رفتارتان را تنظیم کنید و می‌دانید وقتی می‌گوییم عمل می‌کنیم.

سلامی گفت: اگر دست از پا خطا کنید و به هر یک از اهداف ما تعرض کنید باز هم شما را دردناک می‌زنیم، شاید تصور کنید تادها می‌توانند نقص شما را در دفاع جبران کند اما اشتباه است، به لوله‌های لانچر اعتماد نکنید، نمی‌توانید مسلمانان را قتل عام کنید و آرام و ایمن زندگی کنید.

وی اضافه کرد: مراقب باشید! ما ضعف‌های شما را می‌شناسیم خودتان هم می‌دانید، ما می‌دانیم شما چقدر آسیب پذیرید، ما به شما می‌گوییم به هر نقطه تجاوز کنید به همان نقطه از شما حمله خواهد شد، با دقت تصمیم بگیرید.

انتهای پیام/فارس