تقاضا برای بافتنی‌‌های خانگی در دنیای صنعتی
تقاضا برای بافتنی‌‌های خانگی در دنیای صنعتی
بافنده اصفهانی گفت: از آنجایی که بافنده لیف های بافت عروسکی در بازار زیاد شده اند، لازم است کار بافت لیف را تمیزتر از همیشه و همچنین متنوع انجام دهم تا بیشتر مورد پسند مشتری تک و فروشگاهی واقع شود، کودکان اصلی ترین خریداران لیف های بافت محسوب می شوند بنابراین هرچه شخصیت کارتونی را واقعی تر ببافیم، بیشتر عاشق آن می شوند.

طاهره حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبارکوهپایه اظهار کرد: از کودکی بافندگی را از مادرم فرا گرفته و کم کم مدل دادن در بافت را از مادرم یاد گرفتم، مادرم بافنده حرفه ای کیف دستی زنانه بوده و مشتری های ثابت خود را دارد، علاوه بر آموزش های عالی مادرم به منظور یادگیری مدل های روز بازار و بافت های کارتونی در دوره تخصصی بافت نیز شرکت کردم.

بانوی هنرمند در شهرستان کوهپایه گفت: برای چند فروشگاه پلاسکو و لوازم آشپزخانه، لیف و اسکاچ ظروف و میوه جات می بافم که این‌ها مشتریان سالیانه و ثابتم هستند همچنین چهارشنبه‌ها اجناسم را در یک بازار محلی چهارشنبه بازار به فروش رسانده، ضمن اینکه سفارش بافت ست های نوزادی، کودکانه و بزرگسال نیز قبول می کنم.

حسینی عنوان کرد: از زمان کرونا به صورت ثابت و شغل اصلی ام تا کنون مشغول به بافت در حوزه های مختلف بوده و اموراتم را از این راه تا حدودی تأمین می کنم، برای تأمین اجناس شب های عید حسابی وقتم پر می شود به همین جهت در ایامی مانند تابستان که سرم خلوت باشد، بافت هایی را آماده کرده و برای آن ایام جمع آوری می کنم تا نظم سفارشاتم برهم نخورد.

وی بیان کرد: از آنجایی که بافنده لیف های بافت عروسکی در بازار زیاد شده اند، لازم است کار بافت لیف را تمیزتر از همیشه و همچنین متنوع انجام دهم تا بیشتر مورد پسند مشتری تک و فروشگاهی واقع شود، کودکان اصلی ترین خریداران لیف های بافت محسوب می شوند بنابراین هرچه شخصیت کارتونی را واقعی تر ببافیم، بیشتر عاشق آن می شوند.

وی افزود: مخاطب بعدی فروش های محصولاتم، بانوان خانه دار هستند این دسته از مشتری ها ترجیح می دهند علاوه بر انتخاب رنگ بندی معقول و مناسب با ست های آشپزخانه شان، اسکاچ های تمیزبافت شده را انتخاب کنند پس از این مشتری ها، نوبت به مشتری های عروس می رسد که وسواس های خاصی در رنگ، طرح و مدل ست های آشپزخانه به خرج می دهند.

طاهره حسینی اذعان کرد: سفارشاتی که برای مشتری های تازه عروسی که برای جهیزیه مراجعه می کنند را نسبت به دیگر محصولاتم زیاد نمی بافم چرا که وقت زیادی گرفته و ریزه کاری های زیادی دارد، رنگبندی کاموایی که برای این قبیل مشتری ها انتخاب می کنم طبیعتا رنگ های روشن با ادغام رنگ و طرح های متناسب با خانه عروس هاست.

بافنده اصفهانی اشاره کرد: سفارشات تکی نیز به خصوص در پاییز و زمستان دارم، بلوزهای بافت ست زنانه و مردانه، پاپوش، دستکش و شال و کلاه در ایام پاییز و زمستان رونق خوبی دارد ضمن اینکه در تابستان این قبیل سفارشات را زودتر آماده کرده و در این ایام به مشتری ها تحویل می دهم در مناسبت های زمستانی نیز سفارشات بسیار بالا و پررونق است.

حسینی توضیح داد: علاوه بر مشتریان حضوری، در فضای مجازی فعال بوده و تمام نمونه کارها و سفارشات مشتریان را در صفحه های مجازی ام قرار می دهم، هرروز برای افزوده شدن به مشتریانم تلاش می کنم چرا که بافت از آن دسته محصولاتی است که اگر مشتری خریداری کند تا مدتی برای خرید مجددش به سراغش نمی آید اما می تواند مشتری برایم جذب کند.

وی خاطرنشان کرد: مشکلی که در حوزه کاری ام وجود دارد این است که امنیت شغلی نداشته و هیچ بیمه ای برای این صنف شغلی تعبیه نشده است همچنین به دلیل بالا بودن اجاره های مغازه ها توانایی تأمین پول رهن و اجاره را ندارم چرا که این قبیل کارها را نمی توان با قیمت بالا در بازار به فروش رساند تا تأمین هزینه های جانبی را بدهد ضمن اینکه مشتریان مغازه دار انتظار ندارند اجناسمان را باقیمتی نزدیک به قیمت فروشگاه آنان بصورت تکی به فروش برسانیم.

طاهره حسینی در پایان تصریح کرد: یکی از دلایل فروش بالا و خوب محصولاتم، قیمت مناسب و به صرفه ام است همچنین به این دلیل که دست در این شغل زیاد است باید قیمت ها را رقابتی تعبیه کنیم تا مشتری ها را از دست ندهیم و این در حالیست که باید مرتبا کیفیت کاموا و بافت را ارتقاء دهم و شخصیت های کارتونی جدید را نیز به مجموعه ام اضافه کنم.
انتهای پیام/ج

  • نویسنده : ریحانه علی خانی