فضای مجازی تسهیل‌گر در فروش و آموزش
فضای مجازی تسهیل‌گر در فروش و آموزش
سرپرست کارگاه چرم دوزی گفت: استقبال از کیف چرم و محصولات چرمی همیشه خوب بوده، درست است گاهی فروش کم و زیاد می شود اما دوستداران محصولات چرم روز به روز بیشتر شده و از آنجایی که محصولات چرم جز کالاهای لوکس محسوب می شود، افراد تمایل دارند حتی اگر شده یکبار یک محصول چرم برای خود تهیه کنند.

به گزارش اخبارکوهپایه، دنیای چرم طرفداران زیادی دارد و در برخی از مناطق طرفدارانش بیشتر از مناطق دیگر است، این در حالی است که مرتب به دوست داران چرم نیز افزوده می شود که در این رابطه، دنیای مجازی نقش بسزایی دارد.
مدل‌هایی که در شبکه‌های مجازی ارائه می شود و سبک زندگی، یکی از بزرگترین عواملی است که می تواند روی فروش یک محصول تأثیر بسزایی بگذارد ضمن اینکه محصولات چرم از جمله محصولات لوکس و خاص محسوب می شود.
یکی از ویژگی‌های خوب چرم این است که حتی اگر از یک ویژگی چرم در مدل استفاده شود، کافی است و اثر خود را خواهد گذاشت بواسطه این موضوع افرادی هم که توانایی خرید چندین مدل از محصولات چرم را ندارند، می توانند از یک مورد مانند کیف یا کفش یا کمربند چرم در پوشش خود استفاده کنند.
سهیلا کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبارکوهپایه اظهار کرد: در زمان کرونا بصورت آنلاین آموزش چرم دوزی را از شهر تبریز یاد گرفتم و چهار سال است وارد بازار کار شده و از همان ابتدای شروع کارم نیز به اصرار مادرم خودم را بیمه کردم تا علاوه بر حال، برای آینده ام نیز کاری کرده باشم.
بانوی کارآفرین اصفهانی عنوان کرد: اوایل کارم، کیف هایی با طرح های ساده که در بازار نیز به وفور وجود دارد می دوختم و هنوز آنگونه که باید مهارت لازم نداشتم تا کیف های مختلف و در طرح های مختلف برش داده و دوخت بزنم، چند بار امتحانی چند کیف طرح دار برش داده و دوختم اما طرح باکیفیتی نداشت بنابراین پس از دو سال دوخت و برش، در کلاس های حرفه ای تری در حوزه دوخت کیف چرم بصورت حضوری شرکت کردم.
کریمی بیان کرد: با اینکه بار دوم هزینه قابل توجهی برای کلاس آموزشی دادم اما مفید بود و مدل ها و طرح های مختلفی از کیف های نسل جدید آموزش دیدم بنابراین دست پر به خانه برگشته، با سرمایه ای که با کیف دوزی جمع کرده بودم چرم باکیفیت خریداری کرده و به دوخت طرح های جدیدِ چرم روی آوردم.
وی افزود: از آنجایی که کلاس آموزشی در شهر دیگری بود و این مدل کیف هایی که آموزش دیده بودم در سطح شهر خودمان تولید نشده بود، با کمک دو نفر از دوستانم به سرعت و با تعداد بالا کیف های چرم آماده کرده و بصورت هفتگی به مشتری هایی عمده ای که در دو سال شروع کارم پیدا کرده بودم، کیف ها را وارد بازار کردیم.
سهیلا کریمی تصریح کرد: از آنجایی که پارچه های چرم با توجه به طرح و کیفیتشان قیمت های مختلفی دارند، از چندین نوع پارچه در دوخت کیف ها استفاده کردم تا هر قشری توانایی خرید کیف هایم را داشته باشند و فروشم نیز بیشتر شود.
بانوی هنرمند بیان داشت: خوشبختانه استقبال خوب بود، از آنجایی که طرح های کیف های چرم از قدیم نیز به همین صورت بوده و هست، هنگامی که طرح جدیدی وارد بازار شود طبیعتا دوستداران چرم به خوبی از آن استقبال خواهند کرد ضمن اینکه تعدادی مشتری در میدان امام داشتم و به دلیل رفت و آمد گردشگر و مسافر در این منطقه، مرتباً کیف های جدید را سفارش می دادند.
سرپرست کارگاه چرم دوزی گفت: کلاس آموزشی که در آن شرکت کردم راه ورود به بازار کار و دوخت کیف های جدید را به راحتی برایم باز کرد به گونه ای که اکنون خودم همراه با پنج نیروی کار جوان در کارگاه مشغول به دوخت کیف چرمی بوده و اکنون که در آستانه شب عید قرار داریم، به سرعت در حال دوخت کیف های چرمی در انواع مدل ها و اندازه های مختلف هستیم.
کریمی بیان داشت: استقبال از کیف چرم و محصولات چرمی همیشه خوب بوده، درست است گاهی فروش کم و زیاد می شود اما دوستداران محصولات چرم روز به روز بیشتر شده و از آنجایی که محصولات چرم جز کالاهای لوکس محسوب می شود، افراد تمایل دارند حتی اگر شده یکبار یک محصول چرم برای خود تهیه کنند.
وی افزود: درست است که چرم قیمت بیشتری نسبت به کیف های معمولی دارد اما اگر عمر و کیفیت و همچنین دست دوز بودن کیف ها را مدنظر قرار دهیم می بینیم انتخاب اشتباهی نکرده ایم، قیمت بالاتر کیف های چرم و همچنین رنگارنگ بودن کیف های معمولی که در بازار هستند فروش محصولات چرم را تحت تاثیر قرار داده است.

انتهای پیام/ج ی

  • نویسنده : سمیه الماسی